Vil du lytte videre?
Få et Digital Plus-abonnement og lyt videre med det samme.
Allerede abonnent? Log ind
Skift abonnement
Med Digital Plus kan du lytte til artikler. Du får adgang med det samme.
Hov, giv os lov at afspille podcasten. Den er klar, når du har klikket ‘Tillad alle’
Danske forbrugere modtager i gennemsnit 463 tilbud fra dagligvarekæderne om dagen. Af de 463 tilbud er de 311 tilbud på fødevarer, mens de øvrige tilbud gælder nonfood varer, skriver Dansk Handelsblad.
Det viser en optælling af de tilbud, som findes i de mange husstandsomdelte tilbudsaviser fra dagligvarekæderne.
Direktør Claus Nykjær fra iCoCo, tidligere Gordios Insight, holder øje med udviklingen af tilbudsaviser, og han siger:
"Som forbruger er det et fantastisk eldorado."
iCoCo har over de seneste to et halvt år løbende undersøgt besparelsen ved at købe udvalgte mærkevarer på tilbud, og det viser sig, at besparelsen i gennemsnit er over 30 procent.
Claus Nykjærs beregninger viser, at tilbudsaviserne år for år bliver tykkere og tykkere, og at der i 2010 var 33.464 sider i kædernes tilbudsaviser.
Prøv Dansk Handelsblad gratis i 4 uger - og få inspiration til bedre købmandskab