Spilselskab satser på musikspil

Med lanceringen af det nye Rocksmith-guitarspil indleder producenten Ubisoft musikkonkurrencen »Battle of Scandinavia«.

Når Ubisoft lancerer sit nye musikspil ”Rocksmith 2014 Edition” indleder man samtidig en større skandinavisk musikkonkurrence ”Battle of Scandinavia”, hvor tre bands skal konkurrere mod hinanden. Fold sammen
Læs mere
Foto: CHRISTOPHER JUE

Når Ubisoft lancerer sit nye musikspil ”Rocksmith 2014 Edition” indleder man samtidig en større skandinavisk musikkonkurrence ”Battle of Scandinavia”, hvor tre bands skal konkurrere mod hinanden.

Det skriver Markedsføring.dk

Konkurrencen kommer således til at stå mellem danske The Broken Beats, svenske Sparzanza og norske The Airborne Highfives, som kommer til at dyste mod hinanden i guitarspillets mange facetter – og hvor omdrejningspunktet er det nye guitarspil

- Mediestrategisk er kampagnen bygget op omkring en ambassadørtankegang, hvor det hurtigt gik op for os, at vi med Rocksmith 2014 Edition kunne lave en kampagne ud over det sædvanlige, da kvaliteten af spillet er helt i særklasse. Derfor er fokus naturligvis rettet mod involvering af brugeren, forklarer Michael Pedersen, digital planner fra PHD.

Kampagnen er specielt designet til Skandinavien og bliver afgjort ved brugerafstemning, upload af fanvideoer samt videoer fra øvelokalet.

Brugeren får en finger med i spillet

Eksekveringen vil være meget agil, da brugerne, i alle tre lande vil have en finger med i spillet gennem hele kampagneperioden. ”Vi vil gerne forsøge at skabe en milepæl for, hvordan et nyt computerspil bliver introduceret”, fortæller Michael Pedersen.

Hos Ubisoft er man også begejstret for den nye kampagne, som man har store forventninger til.

- Både den strategiske og kreative tilgang til vores kampagner er altid centreret omkring brugerens oplevelse af vores produkter, og da Rocksmith 2014 Edition fungerer med enhver rigtig guitar eller bas, gør spillets legende tilgang til guitarlæring, det ideelt til en kampagne af den her art, siger Martin Hyst, Nordic Brand Manager fra Ubisoft og afslører, at såfremt kampagnen viser gode resultater i Skandinavien, vil man også prøve kampagnen af på andre markeder.

- Strategien for kampagnen har fra start været at fremvise de mange forskellige facetter, som spillet byder på, så både begynderen og den øvede guitarist kan se, hvad Rocksmith 2014 Edition har at byde på. Det mener vi er lykkedes med den kombination af content marketing og community-involvering, som vi har valgt i denne kampagne. Derfor har været oplagt for os ar samarbejde med medie som Gaffa, tilføjer Martin Hyst.

Gaffa har udover at medvirke i udviklingen af kampagnen, også fundet frem til de tre bands, som kommer til at dyste mod hinanden.

- Det har været en rigtigt inspirerende proces at finde de tre bands, der skal dyste mod hinanden. Vi ser det som en spændende udfordring, at vi får markeret en kampagne, som både involverer fans, Gaffas brugere og ikke mindst nogel nye upcoming guitaraspiranter, fortæller Kalle Bremer, salgs- og marketingchef for Gaffa.

- Rocksmith 2014 Edition er ikke bare et traditionelt musikspil. Det involverer rigtige instrumenter - og spillets opbygning og store fokus på læring, tror jeg inspirerer mange brugere. Og derudover når de tre bands også ud til andre end deres sædvanlige målgrupper, og tilmed på en helt ny og utraditionel måde, slutter Kalle Bremer.