Slip for køen hos bageren: Bestil basser og boller hjemmefra

Et nyt koncept åbner op for forudbestilling af varer hos bageren i Føtex. Order & Pay giver kunderne mulighed for at forkorte køerne og er allerede udrullet i flere store kæder i USA.

Ventetiden for basser og rundstykker er blevet kortere hos bageren i Føtex i Viby J og Skejby.Order & Pay hedder appen, som Dansk Supermarked lancerer i samarbejde med Danske Bank og softwarevirksomheden Trifork.
Læs mere
Fold sammen

Ventetiden for basser og rundstykker er blevet kortere hos bageren i Føtex i Viby J og Skejby.

Order & Pay hedder appen, som Dansk Supermarked lancerer i samarbejde med Danske Bank og softwarevirksomheden Trifork.

Konceptet er, at man bestiller sine varer i appen og indtaster, hvornår man ønsker at hente varerne. Betalingen foregår via MobilePay, og de forudbestilte varer kan afhentes i en særlig hurtig-kø.

De to jyske Føtexbagere lægger sig dermed i kølvandet på Starbucks, som i midten af juni lancerede en Order & Pay funktion i deres amerikanske iPhone app, som indtil videre fungerer i 26 stater. Starbucks lover, at alle amerikanere senere på året vil kunne springe kaffekøen over - også dem med Android. Amerikanerne kan udover kaffe også forkorte ventetiden til Subway, Taco Bell og fremover McDonald's, som allerede har testet funktionen i flere stater.

Chef for MobilePay, Mark Majgaard Wraa-Hansen, fortæller om den nye app:

 

I Danmark vil Order & Pay konceptet også dukke op flere steder allerede i år, sådan lyder det både fra MobilePay divisionen i Danske Bank og Trifork.

»Vi tror at mange virksomheder kan drage fordel af en Order & Pay-app. Det kunne for eksempel være fastfoodrestaurenter, kaffebarer og måske endda apoteker,« siger direktør i Trifork, Peter Rørsgaard.

I første omgang er det kun Føtex-kunder i de to aarhusianske afdelinger, som kan købe smart morgenbrød, men på sigt skal løsningen udrulles til Føtex' øvrige varehuse.