Serieiværksætter vil udfordre Matas med digitalt kosmetikfirma

Serieiværksætteren Morten Strunge skyder et millionbeløb i kosmetikvirksomheden Goodiebox, der nu melder sig på banen som stærk konkurrent til Matas. Goodiebox vil fange den yngre målgruppe, lyder det fra it-millionæren.

Serieiværksætteren Morten Strunge investerer et encifret millionbeløb i kosemetikvirksomheden Goodiebox. Fold sammen
Læs mere
Foto: Mathias Løvgreen Bojesen

It-millionær og serieiværksætter Morten Strunge vil sætte kul på vækstkedlerne for virksomheden Goodiebox med en encifret millionindsprøjtning, der skal fordoble virksomhedens vækst fra 8 til 16 procent i år.

Det skriver Børsen fredag.

Dermed melder iværksætteren sig på banen som medejer af en kosmetikvirksomhed, der skal give hård konkurrence til Matas.

»Matas har efterladt en stor målgruppe, som bliver forbigået, så det efterlader nogle huller til at gå ind og være aggressive, og der ser vi et kæmpe potentiale i at gå ind meget mere aggressivt og tage fat i den yngre målgruppe,« siger Morten Strunge, der blandt andet står bag teleselskabet Onfone, til Børsen.

Goodiebox henvender sig særligt til de 15-35-årige, der ønsker at abonnere på skønhedsartikler til kvinder. For 169 kr. om måneden får kunderne tilsendt en gaveæske med f.eks. cremer, makeup og smykker. Selskabet har netop rundet 16.000 betalende kunder, og målet er at fange 50.000 kunder i Danmark. Derudover vil virksomheden ind på det hollandske marked senere på året. skriver Børsen.

I en kommentar til Morten Strunges satsning på Goodiebox' siger informations- og miljøchef hos Matas, Henrik Engberg Johannsen:

»Deres koncept er et ganske andet end Matas’ rådgivningskoncept, hvor vi giver individualiserede tilbud og rådgivning til forbrugerne, der besøger vores butikker. Det samme gør vi digitalt via Club Matas med de over 1,7 mio. medlemmer.«

Morten Strunge får en ejerandel på 20 pct. i bytte for investeringen.