Salget af B&O Play er sød musik for Bang & Olufsen

Salget af de billigere og ofte bærbare produkter under Bang & Olufsens (B&O) nye forretningsområde B&O Play spiller.

Foto: Henning Bagger.
Læs mere
Fold sammen

Det er især høretelefoner og højttalere, som er topsællerter. I det seneste kvartal er B&O Plays salg steget med 62 pct. til 150 mio. kr. B&O Plays produkter er på hylderne i 3700 butikker. Til gengæld halter det virkelig for B&O's tidligere kerneforretningsområde.

Det skriver Jyllands-Posten.

- B&O Play har fået et solidt fodfæste på markedet. Det er en robust forretning, som vi forventer leverer et overskud i år. Vi har set en effekt, så de forbrugere, som køber Play, også får interesse for andre af vores produkter. I øjeblikket får kunder, som køber Play-produkterne i vores butikker en gave, som kan hentes i forretningen, og det giver god trafik, siger Tue Mantoni, koncernchef i Bang & Olufsen, til avisen.

En stor del af B&O's omsætning er TV-forretningen, som volder problemer, da den teknologiske udvikling går virkelig hurtig, og B&O har svært ved at følge med, da virksomheden selv står for sin egen udvikling. For tre uger siden bekræftede bestyrelsesformand, Ole Andersen, at man er i dialog med store selskaber om et samarbejde, men det er et afgørende skifte, og derfor skal den strategiske beslutning tænkes igennem og nøje overvejes. I næste uge lancerer B&O et nyt produkt.