Mobilkæmper mister marked

Trods opkøb for over syv milliarder kroner mister TDC, Telenor og Telia markedsandele på det danske mobilmarked.

TDC, Telenor og Telia sidder ikke længere så tungt på det danske mobilmarked som før de mange opkøb. Fold sammen
Læs mere
De har brugt mere end syv milliarder kroner på at købe konkurrenter op. Alligevel mister de tre store mobilselskaber i Danmark markedsandele.

TDC, Telenor og Telia - i denne størrelsesorden - sad med udgangen af 2008 »kun« på 87,5 procent af det danske mobilmarked. Med udgangen af 2007 havde de 90,2 procent af markedet, skriver Morgenavisen Jyllands-Posten.

TDC har ellers købt Telmore og i år Bibob, Telenor/Sonofon har købt CBB Mobil og Tele2, og Telia har overtaget Orange og Debitel/Call Me. Det har bibragt dem en lang række nye kunder, men alligevel falder markedsandelene. »3« og det nordjyske mobilselskab M1 har i mellemtiden taget for sig, samtidig med at især TDC konstant mister fastnetkunder og derfor ihærdigt forsøger at få de frafaldne til at købe mobiltelefon i samme selskab.