Telia roser TDC

TDCs nye pakketilbud til kunderne får ros af Telia Stofa. Men det bliver ikke så let at sælge til danskerne, viser erfaringerne.

Læs mere
Fold sammen
Der er ros fra konkurrenten til TDC, som mandag kastede sig ud i at sælge bredbånd, TV og telefoni som en samlet pakke til danskerne. Men Telia Stofa advarer om, at det ikke bliver så let, som det ser ud til, at overbevise kunderne om, at de bør slå til.

»Jeg må sige, at det er et stærkt produkt, men vi smiler lidt over, at TDC først nu har set lyset,« siger Jørgen Kristensen, direktør for TV og indhold hos Telia Stofa, Danmarks næststørste kabel-TV-selskab.

Har solgt over 5.000

Telia Stofa har siden november solgt pakker til danskerne og ligger nu ifølge direktøren »på den gode side af 5.000 kunder«, hvilket man er godt tilfreds med. Navnlig på den jyske østkyst - Aalborg, Århus, Horsens og Kolding - og i Sydsjælland - Næstved, Slagelse, Sorø og Skælskør - er der bid, mens det er sværere i hovedstadsområdet.

»Kommunikationen til kunderne er svær. TDC har den store fordel, at man sælger een hastighed, een telefonmulighed og een TV-pakke. Vi lagde ud med tre, og det giver jo et hav af valgmuligheder,« siger Jørgen Kristensen.

Men er der Stofa-kunder, som har sagt abonnementet op og har valgt Telia TV i stedet?

»Det er der nok, men det er i et tåleligt omfang. Typisk er Telia TV solgt i andre områder, men vi mener godt, at vi i indbyrdes konkurrence kan matche Telia TVs produkter. Vi supplerer også hinanden godt. Telia TV er måske et produkt, der appellerer til en lidt anden grundstamme, end vi gør. Vi sælger typisk bredere pakker,« siger Jørgen Kristensen.