JydskeVestkysten nedlægger stillinger

Svigtende annonceindtægter betyder nye besparelser på JydskeVestkysten. Ledelsen har netop fremlagt spareplan med nedlæggelse af 20 stillinger. (Opdateret)

Det oplyser ledelsen ledelsen til JydskeVestkysten.dk. JydskeVestkysten er en del af Syddanske Medier, der beskæftiger 300 ansatte.

”Det ser ud til, at samfundsøkonomien bliver liggende nede i dybfryseren et stykke tid endnu, og det skal JydskeVestkysten være rustet til,” siger adm. direktør Mikael Kamber.

”Vores indtægter er under endnu større pres, end vi forventede for bare to måneder siden, da vi lagde vores budget. Finanskrisen har fået annoncesalget til at falde kraftigt, og vi mærker også en noget større nedgang på bladsalget, end vi havde ventet,” siger Mikael Kamber.

15 af de 20 stillinger ventes at være redaktionelle og det får tillidsrepræsentant Steffen Lilmoës til at betegne spareplanen som "hul i hovedet".

"Jeg synes, det er fantastisk, at man i den grad udvælger redaktionen som mål for besparelserne i tid, hvor vi ikke kan sælge aviser og abonnementer. Det er os, der skal bære størstedelen af byrden, men det er hul i hovedet. For man kan ikke bilde læserne ind, at de får et bedre produkt af det her,« siger han til Journalisten.dk.

Syddanske Medier er ejet af Berlingske Media og Den Sydvestjydske Venstrepresse i fællesskab.