Her er Van Dammes afløser

Volvo Trucks er i luften med en ny video i Test Series. Denne gang er det ikke muskelbøffen Jean-Claude Van Damme, der er blikfang, men 4-årige Sophie. Forsman & Bodenfors står atter en gang bag. Se med her.

Foto: THOMAS PETER.
Læs mere
Fold sammen

En af de mest prisbelønnede kampagner de seneste år har været Volvo Trucks ”The Epic Split” med Jean-Claude Van Damme i den altoverskyggende hovedrolle, og nu er der sendt en ny video, ”Look who’s driving”, på gaden i samme serie.

Det er endnu en gang det svenske bureau Forsman & Bodenfors, der står bag, mens Be On Nordics hjælper til med seedningen.

I den nye video får fire år gamle Sophie lov at radiostyre en 18 ton tung Volvo FMX rundt på en byggeplads ved hjælp af en fjernbetjening. Skriver Markedsføring.dk.

Hård behandling

Hun udsætter lastvognen for nogle hårde manøvreringer, blandt andet kører hun den gennem en tyk murstensmur og op ad en stejl, blød bakke, hvor den ruller 360 grader rundt hele vejen ned.

I løbet af året har lastvognen fået adskillige nye funktioner såsom Automatic Traction Control – et firhjulstræk, der aktiveres automatisk, når der er behov for det.

Med "Look who’s driving" vil Volvo Trucks vise, hvor meget lastvognen kan klare.

- For at vise, hvad lastvognen kan, ville vi give den en sand udfordring. Og kan man finde en mere dumdristig testchauffør end en 4-årig? spørger Ricard Fritz, vicedirektør hos Volvo Trucks.

En hamster har også prøvet

Det er ikke første gang, Volvo Trucks har brugt en usædvanlig chauffør til at vise, hvad lastvognene kan præstere.

I YouTube-hittet "The Hamster Stunt" fra 2014 – del 3 i Volvo Trucks' serie af livetest – var det en hamster, der kørte en Volvo FMX.

"Look who’s driving" er den syvende test i Volvo Trucks’ serie af livetests, der starter med "The Ballerina Stunt" lanceret i 2012. Tidligere tests omfatter også virale succeser som ”The Hook”, ”The Hamster Stunt” og ”The Epic Split”.

Serien af livetests er blevet set mere end 100 millioner gange på YouTube og delt otte millioner gange online.

Se den nye ”Live Test” herunder, efterfulgt af en, der viser, hvordan Volvo lastbilen klarer den hårde behandling. Skriver Markedsføring.dk.

Credits

Senior Account Director: Olle Victorin, Forsman & Bodenfors

Account Director: Cilla Pegelow

Account Manager: Anneli Kjellander, Britta Malmberg

Art Director: Sophia Lindholm, Kim Cramer, Anders Eklind

Copywriter: Björn Engström

Writer: Douglas Reid

Designer: Jerry Wass

Planner: Tobias Nordström

Agency Producer, Film: Alexander Blidner

Agency Producer, Digital: Peter Gaudiano

Production company: NEW LAND

Producer: Sophie Tamm Christensen

Executive Producer: Erik Torell

Postproduction: SWISS

Stills Photographer: Robin Aron Olsson

Media agency: BeOn

Director: Megaforce, Charles Brisgand & Leo Berne

Music: Cobrastyle, Teddybears

Editor: Nicolas Larrouquere

Sound: Kouz Production