Bestseller vil udvide i kriseramt Sydeuropa

Mens Danmarks eksport til Sydeuropa samlet set går tilbage, ser den danske modekoncern Bestseller gode muligheder i at udnytte billige lejemål og udvide i Frankrig og Italien. Til gengæld går koncernen ikke op i at være særligt danske.

Bestseller vil udvide i kriseramt Sydeuropa Fold sammen
Læs mere
Foto: Bax Lindhardt
Lyt til artiklen

Vil du lytte videre?

Få et Digital Plus-abonnement og lyt videre med det samme.

Skift abonnement

Med Digital Plus kan du lytte til artikler. Du får adgang med det samme.

Det skriver Børsen.

Krisen har varet længere i Sydeuropa, og det giver lukrative huslejepriser for modekoncernen Bestseller, der håber på at åbne 200 Only-butikker i Frankrig og Italien.

Og selv om dansk mode lige er blevet hyldet under Copenhagen Fashion Week, er vejen til succes i Sydeuropa ifølge Bestsellers administrerende direktør, Finn Poulsen, ikke at være specielt »dansk«.

Jeg kan love dig for, at hvis du skal til at opdrage sydeuropæerne til at følge din virksomheds specielle modefilosofi, så går du konkurs, længe inden du når i mål med projektet. Jeg sælger ikke dansk mode. Vi sælger lige præcis den mode, de italienske piger ønsker, siger Finn Poulsen til Børsen.

Ifølge Bestseller-direktøren er selskabets gennemsnitsomsætning i en sydeuropæisk butik 1 mio. euro. Tøjkæden vil derfor fortsat satse på fysisk tilstedeværelse i en tid, hvor meget tøj ellers handles gennem virtuelle platforme.