Adidas salg sprinter frem og forventningerne opjusteres markant

Adidas har øget salget med og skruer op for forventningerne til året.

Adidas' salg har ifølge Bloomberg News blandt andet nydt godt af afholdelsen EM i fodbold i Frankrig. Samtidig har selskabet kunne stikke en betaling for at afslutte en sponsoraftale med den engelske fodboldklub Chelsea i lommen tidligere end ventet. Fold sammen
Læs mere
Foto: TOBIAS SCHWARZ

Det fremgår af en foreløbig opgørelse over andet kvartal.

Adidas' salg har ifølge Bloomberg News blandt andet nydt godt af afholdelsen EM i fodbold i Frankrig. Samtidig har selskabet kunne stikke en betaling for at afslutte en sponsoraftale med den engelske fodboldklub Chelsea i lommen tidligere end ventet.

Den tyske sportstøjsproducent kan notere en fremgang i det valutaneutrale salg på 21 pct. i forhold til tilsvarende kvartal sidste år. Adidas' driftsindtjening blev boostet med 77 pct. til 414 mio. euro. Og indtjeningen fra fortsættende aktiviteter blev øget med 99 pct. til 291 mio. euro.

Koncernen ser nu et "valutaneutralt" salg i den høje end af 10 pct. mod tidligere udmeldte 15 pct. Drifts-marginen for 2016 venter Adidas bliver omkring 7,5 pct. mod seneste udmeldte 6,6-7 pct. Og nettoindtjeningen fra fortsættende aktiviteter spår selskabet nu bliver 35-39 pct. fra tidligere omkring 25 pct.

Det er dermed en velsmurt maskine, som danske Kasper Rørsted ventes at tiltræde som topchef for 1. oktober.