Når medarbejderen har en dårlig attitude

Iris-foto: Hvad gør man, når en medarbejder har en dårlig attitude? Fold sammen
Læs mere

Louise er afdelingsleder for et team af syv medarbejdere i en medlemsorganisation. For et år siden ansatte hun Peter til at hjælpe med at implementere et nyt it-system i organisationen og uddanne organisationens
ansatte i at bruge det. Implementeringen er gået langt hurtigere og mere gnidningsfrit, end nogen havde turdet håbe på, og der er ingen tvivl om, at Peter er en stor gevinst for organisationen.

På et mere personligt plan er Louise dog ikke glad for ham. Han brokker sig hele tiden over stort og småt, og Louise oplever, at han ved enhver given lejlighed forsøger at underminere hendes autoritet. Også hans
samarbejde med de andre teammedlemmer lader noget tilbage at ønske. Hun ved, at de andre i teamet ikke er glade for at have ham som kollega.



Tidligere på året tog Louise en snak med ham om hans attitude, men der er ikke sket nogle forandringer.

En dag ved et fællesmøde i teamet opfører Peter sig arrogant. Han skyder alle andres idéer ned, og hans feedback til de andre er ikke særlig konstruktiv.