Kunderne skal begejstres

Søren Houman er tiltrådt som adm. direktør for CBS Executive. Han har de seneste to år drevet selvstændig rådgivningsvirksomhed. Før da var han 30 år hos A.P. Møller - Mærsk gruppen – senest som Vice President med ansvar for Maersk Lines strategi- eksekvering. Han er uddannet INSTEAD og IMD og senest Executive MBA fra CBS.

Lyt til artiklen

Vil du lytte videre?

Få et Digital Plus-abonnement og lyt videre med det samme.

Skift abonnement

Med Digital Plus kan du lytte til artikler. Du får adgang med det samme.

§Hvilke forventninger har du til dit nye job?

Jeg ser meget frem til at arbejde i det interessante spændingsfelt, der på den ene side udgøres af Danmarks førende business academia og på den anden side landets store erhvervsvirksomheder og offentlige sektor. CBS Executive bygger jo bro imellem det akademiske og det praktiske – og jeg er fascineret af det meget høje internationale niveau i undervisningen.

§Hvilke overvejelser har du gjort dig i forbindelse med dit skifte? Hvad bliver anderledes?

Springet fra container shipping og selvstændig firmarådgivning til uddannelsesprogrammer for topledere og bestyrelser kan umiddelbart forekomme betydeligt, og den tanke strejfede mig vel også momentant, da jeg fik tilbuddet – men det er jo netop spring som disse og den skiftende berøringsflade, som får det til at krible af nysgerrighed og energi i maven.

§Hvad har været den røde tråd i din karriere?

Fællesnævnerne har især været omskiftelighed, hurtig skabelse af overblik, stædig forretningsudvikling samt evnen til at kunne kommunikere klart med og til mine omgivelser. Mine knap 22 år som leder i udlandet har som udgangspunkt ikke været en bevidst rød tråd, men er blot blevet en dimension af min personlighed.

§Hvad er din uddannelse, og hvordan ser du sammenhængen mellem din uddannelses- baggrund og dit nye job?

Jeg er uddannet i Forsvaret og i A.P. Møller - Mærsk-gruppen, med formel efteruddannelse fra bl.a. INSEAD, IMD og CBS. Én sammenhæng kan siges at være min egen direkte kontakt gennem årene med førende business schools – mens en anden og endnu vigtigere vil være min praktiske uddannelse i at drive en sund og ekspanderende servicevirksomhed.

§Hvad ser du selv som de største udfordringer i din nye stilling?

Udfordringen er såmænd ikke anderledes end for andre i en tilsvarende rolle, nemlig at sikre, at vi til stadighed begejstrer vores kunder.