DFDS Seaways i offensiven

Lokkemad. DFDS Seaways har totalt ændret deres Oslo-både, så kunderne valfarter til både erhvervskunder og private.

Det, der ikke er prøver for at få flere kunder, bliver prøvet. Siden de to skibe, m/s Crown of Scandinavia og m/s Pearl of Scandinavia, blev bygget om i Landskrona i 2005, minder de mere om krydstogtskibe end om store færger.

Next Generation hedder konceptet, der skal flytte fokus fra transport til oplevelser om bord.

Efterhånden har man finpoleret de mange tilbud, så alle kun få en oplevelse på skibene ud over det sædvanlige.

Erhvervsfolk lokkes til at sejle én vej og flyve den anden vej måske med hustruen som medpassager, eller med indlagte konferencer i ét af skibenes konferencelokaler.

Erhvervsfolk er jo også private en gang imellem, så mange kombinerer forretningsrejsen med at tage børnene med og så holde lidt ferie efter afsluttede forretningsmøder. Hånden på hjertet, så er der mange iblandt os, der ser for lidt til familien og mere til diverse lufthavnsterminaler.

Arbejde og fritid på én gangEr destinationen Oslo, kan man klare både arbejde og fritid på én gang.

Tilmed har DFDS Seaways netop lanceret en ny børnebuffet på skibene til Oslo og Harwich, som er blevet testet og godkendt af flere hundrede børn for nylig.

Mad handler oftest om oplevelser og børn der keder sig og får dårlig junkfood, bliver hurtigt irritable og trætte.

Nu kan de hygge sig, mens de voksne måske finder en alternativ restaurant i nærheden. I forvejen har DFDS Seaways opgraderet sine madkoncepter for alle passagerer.

Café latte og espresso har efterhånden overtaget kaffen i mange virksomheden, og den udvikling er fulgt med på skibene, hvor DFDS Seaways har indgået aftale med Baresso Coffee, der tager over efter Bake-n Coffee.

På restaurantsiden har man tillige holdt temaarrangementer så som Moulin Rouge og Oriental, ligesom der er inviteret stjernekokke om bord.

Et nyt underholdningskoncept er også kommet med med besøg af kendte musikere og sangere så som Lars H.U.G., Saybia, Michael Falck, Nik & Jay, Alberte, Hanne Boel, Bazaar og Hugo Rasmussen blandt andet som del i Copenhagen Jazz Festival 2007.Det sker i samarbejde med Dansk Rock Samråd.

Senere i år følger optræden med standup-komikere.

Kundeundersøgelser har vist, at man satser på det rigtige hos DFDS Seaways blandt andet har 85 procent af passagererne fortalt, at de var meget tilfredse eller tilfredse, men der er stadig meget at bygge videre på.

- Der findes stadig et stort behov for en målrettet indsats, som især skal ændre "ikke-kunders" opfattelse af DFDS Seaways.

Her ligger en af rederiets fremtidige udfordringer, siger koncerndirektør Søren Jespersen.