Telia vil beskytte kunderne

Teleselskabet Telia indfører nu en saldosikring, der skal beskytte kunderne mod for store regninger fra overforbrug af indholds- eller betalingstjenester.

Lyt til artiklen

Vil du lytte videre?

Få et Digital Plus-abonnement og lyt videre med det samme.

Skift abonnement

Med Digital Plus kan du lytte til artikler. Du får adgang med det samme.

Antallet af telekunder, der spiller på nettet eller køber ind via indholdstakserede sms-beskeder, stiger støt. Men det kan blive en dyr fornøjelse, fordi spillet eller de købte varer ofte koster mange penge. Nu vil teleselskabet Telia hjælpe med at beskytte selskabets kunder mod uforudset store regninger. Det sker ved at indføre en saldosikring, så regningerne fra disse tjenester ikke løber løbsk.

Sikringen ligger på 750 kroner for en dag eller 5000 kroner for en måned. Når saldoen når derop, vil eventuelle nye køb blive afvist.

- Vi oplever danskere, som opbygger kæmperegninger, fordi de er forgabt i netspil og derfor bruger alt for mange indholds- og betalingstjenester. Det vil vi gerne beskytte vores kunder mod i fremtiden, siger Jesper Korsskov, produkt- og marketingdirektør i Telias mobilforretning.

Grænserne er ifølge Jesper Korsskov sat, så man kan beskytte kunderne, men uden at begrænse dem unødigt.

/ritzau/