800.000 gange ringede borgere forgæves til Skat. Politisk ordfører stod selv for et dusin af opkaldene: »Enormt frustrerende«

I langt de fleste tilfælde, hvor en borger ringer til Skattestyrelsen med spørgsmål til årsopgørelsen, tages telefonen ikke. Borgeren kommer heller ikke i telefonkø, men afvises med en besked om at ringe på et andet tidspunkt. »Ekstremt ringe service,« lyder det fra Det Konservative Folkeparti. 

Mette Abildgaard (K) har ringet forgæves til Skattestyrelsen mange gange. Efter det tænkte hun, at hun ikke kunne være den eneste, og spurgte derefter skatteminister Jeppe Bruus (S), hvor mange opkald fra borgere der mistes i tiden omkring årsopgørelsen.  Mads Claus Rasmussen/Ritzau Scanpix

Reaktionen fra politisk ordfører Mette Abildgaard (K) emmer af vantro og stor skepsis.

»Du har ikke byttet rundt på tallene?« spørger hun Berlingskes journalist i en sms, da Berlingske henvender sig for en kommentar.