Stor utilfredshed blandt Nykredits bankkunder

Ny omfattende måling af bankkunders tilfredshed viser bred utilfredshed blandt Nykredits bankkunder. Det skriver Jyllands-Posten Erhverv.

Foto: Sara Gangsted. Arkivfoto. Ny omfattende måling af bankkunders tilfredshed viser bred utilfredshed blandt Nykredits bankkunder.
Læs mere
Fold sammen

Siden Nykredit sidste år annoncerede prisstigninger i realkreditforretningen Totalkredit, har kundernes tilfredshed været nedadgående. Det gælder nu også for kunderne i Nykredits bankforretning.

Voxmeter har målt kundetilfredsheden i landets 20 største banker, der viser, at Nykredits kundetilfredshed er gået kraftigt ned, og at banken sidste år mistede omkring 5800 kunder.

- Næsten over hele linjen er der ting, der gør, at banken ikke er attraktiv set med kundernes øjne. En store andel kunder har uheldige og dårlige oplevelser, og tendensen er, at det stadig går den forkerte vej for banken. Det kan vi se på vores ugentlige målinger, forklarer Christian Stjer, der er Voxmeters administrerende direktør.

Næsten 4 ud af 10 kunder overvejer at forlade Nykredit, viser Voxmeters undersøgelse. Kun to banker er gået mere tilbage i den samlede kundetilfredshed, det gælder Nordea og Sparekassen Vendsyssel.