Spamfighter har vokseværk

Regnskab. Netvirksomhedem Spamfighter firedoblede omsætningen i 2006.

Mere end 3,5 millioner computere fordelt over det meste af verden er i dag beskyttet med et spamfilter fra danske Spamfighter. Og selskabet tiltrækker cirka 4.500 nye brugere til om dagen. De fleste brugere benytter en gratis version af selskabets software, men pengene strømmer alligevel ind virksomhedens kasser.

Fra 2005 til 2006 blev omsætningen øget fra 6,0 millioner kroner til 21,6 millioner kroner. En imponerende vækst, der overgår de opstillede forventninger på et salg mellem 13 og 15 mio. kr. I regnskabsperioden lykkedes det Spamfigter at øge overskuddet fra beskedne 50.000 kroner til 0,9 mio. kr.

Overskuddet "vurderes af ledelsen som tilfredsstillende".

Spamfighter har eksisteret i næsten fire år, og det primære produkt er spamfilteret Spamfighter. Al markedsføring og salg sker via nettet. Derudover markedsfører Spamfighter et antivirus-program i eget navn. Det er udviklet af norske Norman.

Spamfilteret er et såkaldt shareware, men et stigende antal kunder vælger at betale for en mere avanceret udgave af produktet. Spamfighter ejes og ledes af de to Jubii-stiftere Henrik Sørensen og Marting Thorborg samt Martin Dyring og Daniel Hjortsholt.