Netgigant vil tilkæmpe sig adgang til hjemmene

Cisco satser i 2009 på at komme ind på privatmarkedet i skarp konkurrence med blandt andre Apple, Microsoft og Sony.

Det Cisco-ejede Linksys står bag Cisco Wireless Home Audio, som sender musik eller lydbøger trådløst rundt i hjemmene. Man kan sågar inddele hjemme i rum, så der kan høres forskellig musik.
Læs mere
Fold sammen
Den største leverandør af dimser og udstyr, der får Internet til at hænge sammen, vil nu rigtigt ind i hjemmene.

Cisco satser på, at 2009 bliver året, hvor virksomheden trænger igennem på hjemmemarkedet, selv om konkurrencen er hård. Cisco er vant til at sælge netværksudstyr til teleselskaber og store firmaer men købte for nogle år siden den danske DVD-producent KISS og har siden overtaget Linksys, som leverer masser af de trådløse routere, som står i også danske hjem.

Trådløst lydsystem klar

Med et vigende marked på grund af det økonomiske pres vil Cisco gå i clinch med velkendte navne i privaten som Microsoft, Apple Panasonic og Sony, og på den årlige forbrugerelektronikmesse, Consumer Electronics Show (CES), i Las Vegas i denne uge vil Cisco fremvise trådløse lydsystemer, der er koblet sammen med onlinetjenester, så lyd og tale kan transporteres rundt overalt mellem hjemmets fire vægge.

CES-messen er verdens største af sin art.

Cisco forventer en nedgang i sin indtjening på mellem fem og ti procent i det kvartal, som afsluttes med udgangen af januar.