Jyllands-Posten og MetroXpress i samarbejde

MetroXpress og Jyllands-Posten vil fremover samarbejde om annoncesalget.

Det meddeler de to parter fem måneder efter, at MetroXpress overtog udgivelsen af JP/Politikens gratisavis 24timer.

Jyllands-Posten skal sælge jobannoncer for MetroXpress og 24timer i Vestdanmark, og lokalannoncer for de to gratisaviser i Århus.

” Efter overtagelsen af 24timer har vi henover sommeren evalueret samarbejdet, og de muligheder, det giver vores kunder, nu da 24timer og MetroXpress begge udgives af os. Vi har besluttet at fortsætte annoncesamarbejdet med JP og udvide det til også at omfatte MetroXpress. Vi får styrket indsatsen på nogle lokalområder, hvor vi traditionelt ikke har haft vores fokus. På den måde står 24timer og MetroXpress stærkest muligt nationalt som lokalt ” siger Søren Riis, adm. direktør for MetroXpresss i en pressemeddelese.

Som led i en overdragelsen af 24timer modtog JP/Politikens Hus 24,5 pct. af aktierne i MetroXpress.