Dansk Supermarked satser på nethandel til skoler og ældre

Dansk Supermarked træder nu for alvor ind på den digitale dagligvarescene. I samarbejde med iværksætter-virksomheden iPosen.dk bliver de online-leverandører af dagligvarer til en række af landets kommuner.

Dansk Supermarked skaber en ny netportal for daginstitutioner og visiterede borgere. Det sker i samarbejde med iværksætter-virksomheden iPosen.dk. Foto: Jesper Rais Fold sammen
Læs mere

Det har taget tid for Dansk Supermarked at komme i gang med salg af dagligvarer på nettet, men nu ser det imidlertid ud til at de kommer med et gennembrud på det kommunale marked.

Til at gennemføre forandringerne på det digitale dagligvaremarked har Dansk Supermarked opkøbt iværksætter-virksomheden iPosen.dk. Den fire år gamle iværksætter-virksomhed har specialiseret sig i at levere dagligvarer for kommunerne til borgere, som ikke selv kan købe ind, og det er den gruppe, som Dansk Supermarked i første omgang fokuserer på at servicere med deres nye tiltag.

Udover at øge konkurrencen og skabe bedre vilkår for visiterede borgere ønsker Dansk Supermarked samtidigt at udvide tilbuddene til også at omfatte de kommunale daginstitutioner, forklarer koncerndirektør for e-commerce i Dansk Supermarked Kenneth Nielsen.

»Allerede i dag har mange kommunale institutioner et kontokort, som de bruger til indkøb i vores fysiske butikker. Fremover giver vi landets institutioner valgfriheden, så de selv kan bestemme, om de vil handle i butikkerne eller klare det online. Priserne vil være de samme, og det er nyt,« siger Kenneth Nielsen.

Opkøbet af iPosen.dk er formelt gennemført, og alle virksomhedens medarbejder flytter med over i Dansk Supermarked for at fortsætte udviklingen under samme navn.

»Vi er glade for at sælge vores hjertebarn til en virksomhed som Dansk Supermarked, der har evnerne, viljen og investeringskraften til at videreudvikle iPosen.dk. Jeg glæder mig rigtig meget til, som en del af Dansk Supermarked, at levere en endnu bedre service til kommuner og de visiterede borgere. Det har hele vejen igennem været vores mål med iPosen.dk at gøre noget særligt for dette segment,« siger Moonis Kamil, der er en af de tre stiftere.

I første omgang kommer tilbuddet til at omfatte 9 kommuner, men Kenneth Nielsen håber at kunne udbrede tilbuddet, ligesom han heller ikke er afvisende overfor, at forretningsmoddellen kan overføres til andre af Dansk Supermarkeds servicer på sigt.