Netflix ændrer udseende

Streamingstjenesten Netflix får et ansigtsløft, så det bliver lettere og hurtigere at finde rundt i det digitale indhold.

Streamingstjenesten Netflix får et ansigtsløft, så det bliver lettere og hurtigere at finde rundt i det digitale indhold. Foto: Netflix Fold sammen
Læs mere
Lyt til artiklen

Vil du lytte videre?

Få et Digital Plus-abonnement og lyt videre med det samme.

Skift abonnement

Med Digital Plus kan du lytte til artikler. Du får adgang med det samme.

Ikke færre end 400.000 danskere har købt abonnement på streamingtjenesten, Netflix. Og de kan nu se frem til en opdatering af brugerfladen, når de streamer alverdens film, dokumentarer og TV-serier.

Den nye og mere strømlinede brugerflade er ifølge Netflix’ produktdirektør Niel Hunt den hidtil største opdatering i Netflix’ historie.

»Vores medlemmer ser samlet mere end én milliard timers Netflix hver måned, og det meste af det foregår på et tv,« siger Netflix' produktdirektør Neil Hunt i en pressemeddelelse.

»Dette er den største ændring af Netflix-oplevelsen på tv'er i vores historie, og den gør det endnu nemmere at finde noget godt at se på Netflix, hvilket giver vores medlemmer mange flere fornøjelige Netflix-timer på deres tv.«

Du kan se den nye opdatering i videoen her.

Flere dropper ulovlige film

Opdateringen af Netflix kommer i kølvandet på en ny opgørelse af amerikanernes ulovlige TV-vaner.

Undersøgelsen, som er foretaget af internetanalysefirmaet Sandvine, viser, at trafikken på en af de nettjenester, der anses for at blive brugt hyppigt til piratkopier af film og musik, er faldet markant i USA. Til gengæld vokser brugen i Europa.

Undersøgelsen viser, at den såkaldte BitTorrent-trafik er faldet med 20 procent på et halvt år og nu kun udgør 7,39 procent af den samlede nettrafik i USA. For 11 år siden, da målingerne begyndte, var den på 60 procent og lå på 31 procent for fem år siden. Samtidig er filmtjenesterne Netflix og YouTube vokset kraftigt og udgør samlet over halvdelen af al nettrafik - Netflix 31,62 procent, YouTube 18,69 procent.