Mette Flinch Bertelsen

Forretningsudvikling

Læs mere
Fold sammen

Forandrer ­bankens forretningsudvikling

Mette Flinch Bertelsen beskriver sig selv som en del af en ny generation af medarbejdere i Danske Bank. En generation, som er hentet ind for at gøre banken til nummer et på kundeoplevelsen og i stand til at konkurrere med de mange fintech-startups, der springer frem på det finansielle område i disse år.

»Kundernes forventninger og krav stiger meget hurtigt, især med de mange fintech-virksomheder, der bliver vores konkurrenter fremover,« siger hun.

Mette Flinch Bertelsens rolle har været at komme udefra og skabe begejstring om nogle nye metoder, der både involverer kunderne mere i forretningsudviklingen og sætter kundernes behov mere i centrum for slutproduktet. Det har ikke bare krævet en ændring i arbejdsgange, men også i kulturen. Her halvandet år efter hendes entré i banken er det dog rigtigt godt på vej til at lykkes, understreger Dennis Christian Thodsen Bodin, som er head of strategy for personal banking i Danske Bank.

»Mettes særlige evne til at kommunikere skarpt, præcist og engagerende har gjort det muligt at drive en reel kulturel forandring igennem i organisationen og på ledelsesniveau,« siger han.

Mette Flinch Bertelsen 35 år, chief strategy consultant og strategic programme lead, Danske Bank Personal Banking

 

2008: Cand.merc. i international marketing and management, CBS

2008: Global marketing graduate, Novo Nordisk

2011: Global product manager, Novo Nordisk

2012: Global project manager, Novo Nordisk

2015-: Chief strategy consultant, Danske Bank Personal Banking

2015-: Strategic programme lead, Danske Bank Personal Banking