Genopfind din forretning

Topmøde om strategisk transformation: Hør hvordan Fritz Hansen har transformeret sig fra introvert snedkervirksomhed til internationalt designikon. Og hvordan Brdr. Dahl har transformeret sig fra traditionel engrosvirksomhed til kundevendt virksomhed.

Jacob Holm, direktør i Fritz Hansen. Fold sammen
Læs mere
Foto: Michael Bothager

Flere og flere virksomheder arbejder med strategiske transformationer, der leder dem frem til markante nye markedspositioner. Ofte kræver det forandringsforløb, der strækker sig over flere strategiperioder, men hvad skal der til for at lykkes med en strategisk transformation? Hvordan foregår det?

Lær mere, og tilmeld dig her

Det udforsker Berlingske Business og Implement Consulting Group på to topmøder med afsæt i bogen ”Verden er til at forandre”. Bogen er baseret på cases og samtaler med topledere fra 11 store og mellemstore danske virksomheder.

PROGRAM

08.30: Morgenmad og registrering.

09.00: Velkomst ved Pia Fuglsang Bach, community redaktør, Berlingske Business.

09.05: Hvilke udfordringer møder virksomheder, der er på en længere strategisk rejse? Oplæg ved Stig Albertsen, Implement Consulting Group.

09.25: Hvad var nøglen til at lykkes med strategisk transformation?Fra introvert snedkervirksomhed til internationalt designikon. Ved Jacob Holm, CEO i Fritz Hansen.Fra traditionel engrosvirksomhed til kundevendte forretning. Ved Lars Fournais, CEO i Brdr. Dahl.

10.45: Interview og spørgsmål til Jacob Holm og Lars Fournais. Udspørger er Henrik Ørholst, Berlingske Business.

11.25: Afrunding og afslutning.

Om bogen ”Verden er til at forandre”

Implement Consulting Group forsøger her at finde ind til kernen af, hvordan strategiske transformationer tilrettelægges og styres, og hvilken ledelsesopgave det er at stå i spidsen for dem. Konklusionerne lyder:

  • Strategiske transformationer har forskellig karakter afhængig af situationen. MEN når alt kommer til alt, handler de dybest set om at bringe kundens stemme ind i virksomheden.
  • Det er en betryggende tanke, at toplederen objektivt vælger, hvilken transformation der er den rette for virksomheden. MEN hvis ikke toplederen som person inkarnerer netop den forandring, virksomheden står over for, lykkes rejsen ikke.
  • Transformationer skaber pr. definition markante skift i en virksomheds position. MEN drivkraften kommer ofte fra en søgen efter virksomhedens kerne. Det, man virkelig mestrede, inden kompleksiteten tog over.
  • Transformationer kræver, at toplederen udstikker retningen. MEN de står og falder med evnen til at skabe en stemning og energi, der gør, at ledere og medarbejdere reelt flytter sig fra A til B.