Fokuser din globale strategi

Topmøde om strategisk transformation: Hør hvordan Rockwool har implementeret én global fælles strategi med kundefokus og agilitet som afgørende konkurrencekraft.

Flere og flere virksomheder arbejder med strategiske transformationer, der leder dem frem til markante nye markedspositioner. Ofte kræver det forandringsforløb, der strækker sig over flere strategiperioder, men hvad skal der til for at lykkes med en strategisk transformation? Hvordan foregår det?

Læs mere og køb din billet her

Det udforsker Berlingske Business og Implement Consulting Group på to topmøder med afsæt i bogen ”Verden er til at forandre”. Bogen er baseret på cases og samtaler med topledere fra 11 store og mellemstore danske virksomheder.

PROGRAM for det andet topmøde torsdag 29. maj kl. 14-16.30

14.00: Registrering og forfriskninger

14.30: Velkomst ved Pia Fuglsang Bach, community redaktør, Berlingske Business.

14.35: Hvilke udfordringer møder virksomheder, der er på en længere strategisk rejse? Oplæg ved Stig Albertsen, Implement Consulting Group.

15.00: Hvad var rationalet bag kundefokus og agilitet som fundamentet for strategien, og hvad er afgørende for at kunne implementere den globalt? Oplæg ved Eelco van Heel, CEO i Rockwool.

15.45: Interview og spørgsmål til Eelco Van Heel og Stig Albertsen. Udspørger er Anders Rostgaard, journalist på Berlingske Business Magasin.

16.25: Afrunding og afslutning.

Om Eelco van Heel

President and Chief Executive Officer (CEO)

Born 16 September 1955

Nationality: Danish

Education 1978: Eq.cand.agro., Hogere Landbouw School, Netherlands.

Main points of career:

  • 2004-: President and Chief Executive Officer (CEO), Rockwool International A/S
  • 2001-2004: Deputy Group President and Chief Operating Officer (COO), Rockwool International A/S
  • 1993-2001: Division Manager, Systems Division, Rockwool International
  • 1991-1993: Managing Director, Grodania A/S
  • 1990-1991: Manager, Business Development, Grodania A/S
  • 1986-1990: Export Manager, De Danske Sukkerfabrikker A/S
  • 1983-1986: Sales Manager, A. Hansens Amagerfrø
  • 1980-1983: Farm owner and operator, Canada
  • 1978-1980: Area Manager, Royal Sluis Enkhuizen, Netherlands 
Om bogen ”Verden er til at forandre”

Implement Consulting Group forsøger her at finde ind til kernen af, hvordan strategiske transformationer tilrettelægges og styres, og hvilken ledelsesopgave det er at stå i spidsen for dem. Konklusionerne lyder:

• Strategiske transformationer har forskellig karakter afhængig af situationen. MEN når alt kommer til alt, handler de dybest set om at bringe kundens stemme ind i virksomheden.

• Det er en betryggende tanke, at toplederen objektivt vælger, hvilken transformation der er den rette for virksomheden. MEN hvis ikke toplederen som person inkarnerer netop den forandring, virksomheden står over for, lykkes rejsen ikke.

• Transformationer skaber pr. definition markante skift i en virksomheds position. MEN drivkraften kommer ofte fra en søgen efter virksomhedens kerne. Det, man virkelig mestrede, inden kompleksiteten tog over.

• Transformationer kræver, at toplederen udstikker retningen. MEN de står og falder med evnen til at skabe en stemning og energi, der gør, at ledere og medarbejdere reelt flytter sig fra A til B.