Ambitiøs Cult tager ciderføringen fra Carlsberg

Cult har taget titlen som markedsleder på cider-området. Nu satser virksomheden på en fordling af salget.

Lyt til artiklen

Vil du lytte videre?

Få et Digital Plus-abonnement og lyt videre med det samme.

Skift abonnement

Med Digital Plus kan du lytte til artikler. Du får adgang med det samme.

20 mio. solgte enheder i 2009, 14 nye ansatte og tre nylanceringer på vej. Drikkevareproducenten Cult - kendt fra de frække reklamer -  er godt tilfreds med firmaets udvikling og har ambitiøse mål for fremtiden.

I februar tog Cult titlen som markedsleder i Cider segmentet med 31,62 procent i markedsandel mod Carlsbergs 29,30 procent.

- Der har været en energisk kamp om markedsandelene i 2009, og vi er superstolte over at have opnået så flotte resultater, siger CULTs ejer Brian Sørensen i en pressemeddelelse.

Dobbelt op på medarbejdere

I 2009 voksede firmaet fra at være 14 medarbejdere til en medarbejderstab på 28, og derudover er århusianerne klar med fire nylanceringer inden sommeren 2010, som skal underbygge et langsigtet vækstmål.

- Vores mål for 2012 i Skandinavien er at sælge 50 mio. enheder af vores samlede produktsortiment, og med 20 mio. solgte enheder alene i Danmark i 2009, synes jeg, vi er mere end godt på vej, siger ejer Brian Sørensen.

CULT, som i dag består af henholdsvis CULT A/S og CULT World ApS, blev grundlagt i 1998 af Brian Sørensen.

Han drev et af Danmarks største diskoteker og havde brug for noget, der kunne bruges som drinksmixer, og som kunne få folk til at blive lidt længere på hans diskotek.

Læs også på Evb.dk:

Cult scorer på sexede reklamer

Fem reklamer, der går lige til stregen