Novo søger om markedsføringstilladelse til Victozas arvtager i Japan

Novo Nordisk har søgt om japansk markedsføringstilladelse for sin ugentlige GLP-analog Semaglutid til behandling af voksne med type 2-diabetes.

Foto: Liselotte Sabroe/Scanpix 2017 Fold sammen
Læs mere
Foto: Liselotte Sabroe

Den japanske ansøgning kommer, efter at Novo tidligere har søgt myndigheder i USA, Canada, EU og Schweiz om tilladelse til at markedsføre diabetesmidlet.

Semaglutid skal tages én gang ugentligt og har i kliniske studier vist større effekt end Novos egen storsælgende GLP-1-analog Victoza til brug én gang dagligt.

»Det glæder os, at registreringsansøgningen for Semaglutid til dosering én gang ugentligt nu er indsendt i Japan, siger Mads Krogsgaard Thomsen, koncerndirektør med ansvar for forskning og udvikling i Novo Nordisk.«

»På baggrund af resultaterne fra det globale Sustain-program er vi overbevist om, at Semaglutid til dosering én gang ugentligt har potentiale til yderligere at forbedre behandlingen for mange mennesker med type 2-diabetes i Japan«, siger han i en meddelelse.