Millioninvestering i danske Watgame

Med 22 mio. kroner i frisk kapital og den anerkendte amerikanske investeringsfund Accel i ryggen, er det danske web 2.0 community goSupermodel klar til at erobre store markedsandele i Europa og USA.

Med Accel som nyindtrådt aktiv aktionær rykker watAgame, som er firmaet bag GoSupermodel, op i den internationale liga af specieldesigede web communities, der fungerer som virtuelle globale ungdomsklubber og trendsættere.

GoSupermodel blev skabt i 2005 og er lanceret i Danmark, USA, Tyskland, Holland og Norge. I Danmark er 40 procent af alle piger i alderen 10-16 aktive brugere på sitet.

"Vi ved nu, at teenagere bruger mere tid online end på nogle andre medier, og at der er mange forskellige "web communites", der kæmper om de loyale brugere," siger Heikki Makijarvi fra Accel Partners i en pressemeddelelse.

"GoSupermodel har vist sig at vokse meget stærkt uden behov for særlig markedsføring. Vores community nåede fornylig forbi en million brugere og bevæger sig hastigt mod to millioner brugere. Med så stærk en vækst besluttede vi at søge funding, så vi kan konsolidere væksten, hyre nye medarbejdere udvikle nye features og ekspandere i nye lande," siger Henrik Riis, CEO i Waatagame, og fortsætter:

"Vi valgte Accel, fordi det er et stærkt venture investeringsfirma med dybdegående community kendskab og stærke internationale netværk, særlig i USA."

Digitale community udbydere som watAgame får øget indflydelse på fremtidige annoncemarkeder, meningsdannere og trends ved deres evne til at tilbyde og fastholde kritiske medieforbrugere i deres interaktive virtuelle univers.