Lego er langt foran konkurrenterne

Mens Legos salg stormer frem, står to af de store konkurrenter næsten stille.

Foto: PAUL J. RICHARDS
Lyt til artiklen

Vil du lytte videre?

Få et Digital Plus-abonnement og lyt videre med det samme.

Skift abonnement

Med Digital Plus kan du lytte til artikler. Du får adgang med det samme.

Lego kunne se sit salg vokse med 18 procent og sit nettooverskud vokse med 31 procent i første halvår. Samtidig står to af konkurrenterne på verdensmarkedet stille.

Mattel Inc. oplyste i juli, at halvåret medførte et fald i omsætningen på 4,9 procent i takt med, at salget af Barbie-dukker styrtdykker. En anden stor konkurrent om børnenes gunst, Hasbro Inc., har set en stigning i sit salg på kun 0,2 procent, skriver Bloomberg News.

Lego vil også lege digitalt

 

Ifølge nyhedsbureauet sad Lego sidste år på omkring 66 procent af markedet for legetøj til konstruktion - altså de traditionelle byggeklodser - mens Legos andel af det totale legetøjs- og spillemarked ifølge Euromonitor var på 4,2 procent.

Finansdirektør i LEGO, John Goodwin, kommenterer det flotte milliard-resultat: