Harrys »far« stifter firma

Tidligere direktør for Huset Markedsføring stifter CloserConsulting, der vil levere ledelses- og strategi-rådgivning af folk, som »selv har haft hænderne på kogepladen,« siger Christian Bjerring, en af DSB-Harrys fædre.

For en god ordens skyld nævner vi, at det var Ib Borup og Jakob Blom fra Bates, der fik idéen til Harry-figuren. Fold sammen
Læs mere
Foto: Linda Kastrup

Den tidligere bestyrelsesformand og direktør for Huset Markedsføring stifter nyt konsulentfirma baseret på et nyt markedskoncept.

Christian Bjerring, der måske er bedre kendt som en af skaberne af DSBs legendariske Harry-univers stopper efter tre år som partner i The Consulting Firm og lancerer nu CloserConsulting sammen med Henrik Eriksen, som har en fortid i bl.a. Statoil og Rockwool.

»Jeg har haft tre et halvt gode og meget lærerige år sammen med The Consulting Firm, men nu er det tid til at sætte fokus på en ny type rådgivning,« siger Christian Bjerring til Markedsføring.dk.

Og det er?

»Det handler om at hjælpe den enkelte leder eller ledergruppe bedst muligt. Og det sker ikke kun via projekter, modeller og processer, men om at kunne sætte sig helt ind i den situation, som virksomheden og ledelsen står i. Og det kan man i særlig grad, hvis man selv har siddet med hænderne på kogepladen. Så kan man trække sin egen personlige ballast ind i situationen.«

CloserConsulting baserer sin tilgang på den viden og indsigt det giver, selv at have siddet med det ledelsesmæssige og resultatmæssige ansvar – kombineret med enkle, fleksible og velafprøvede metoder.

Christian Bjerring har de senere år bl.a. skabt kommercielle satsninger, brandingplatforme og ledelsesstrategier for en række større virksomheder, og derfor er fokus for CloserConsulting helt naturligt på de ledelsesmæssige, strategiske og kommercielle discipliner.

»Målet er, at vi i løbet af 2016 får udbygget med nye kompetencer, f.eks. inden for det digitale og HR-mæssige område.« Det skriver Markedsføring.dk.

Hvorfor er CloserConsulting ikke bare målrettet marketingområdet?

»Når vi arbejder med branding, marketing og salgsledelse er marketing- og salgsafdelingerne helt klart i centrum. Vi arbejder på alle niveauer i organisationen, fordi der ofte er tale om de samme ledelsesmæssige udfordringer på tværs af en organisation, og fordi vi går langt for at sikre implementering og ejerskab af de udviklede løsninger – og det betyder at resten af organisationen skal involveres.«

»Det interne samarbejde i en organisation kan være den største trussel mod et kundekoncepts succes, og det er et ekempel på en erfaring, vi har med, fordi vi selv har stået med ansvaret,« slutter Christian Bjerring.