Dansk guld ved reklame-EM

Carlsberg og reklamebureauet CP+B Copenhagen vandt både guld og sølv ved reklame-EM i Antwerpen. Derudover landede der 3 sølv og 9 bronze til danske cases. Plus et par priser med nydelige danske fingeraftryk.

Foto: Søren Bidstrup
Lyt til artiklen

Vil du lytte videre?

Få et Digital Plus-abonnement og lyt videre med det samme.

Skift abonnement

Med Digital Plus kan du lytte til artikler. Du får adgang med det samme.

Det blev Crispin Porters danske afdeling, der sammen med Carlsberg kunne tage det fineste danske stik hjem, da priserne ved årets EM i reklame, Eurobest, blev uddelt i Antwerpen i Belgien i går aftes.

En guld og en sølv blev det til for Carlsberg-casen Beer Beauty i kategorien Promo & Activation.

Men der var mere dansk at glæde sig over:

UncleGrey og Weber vandt samlet 1 sølv og 3 bronze-priser, McCann og SAS tog 1 sølv og 1 bronze, Hello Monday & j.viewz fik 1 sølv og 1 bronze, Robert/Boisen & Like-minded og Spies nappede 3 bronze-priser, og Brandhouse/Bacon og Interflora tog 1 bronze hjem.

Samlet set blev 24 rent danske finalepladser vekslet til 14 priser, 1 af guld, 4 af sølv og 9 af bronze, fordelt som følger:

- CP+B og Carlsberg med Beer Beauty - 1 guld og 1 sølv i Promo & Activation

- UncleGrey og Weber med BBQ Cultures - 1 bronze i Design, 1 sølv og 2 bronze i Interactive

- McCann og SAS med Europe's Most Punctual Offer - 1 sølv og 1 bronze i Interactive

- Hello Monday og j.viewz  med The DNA Project -  1 sølv i Design og 1 bronze i Interactive

- Robert/Boisen & Like-minded og Spies med Do it for Mom - 1 bronze i Branded Content, 1 bronze i Interactive, 1 bronze i Promo

- Brandhouse og Bacon med Odd Love - 1 bronze i Film Craft. Det skriver Markedsføring.dk.

Dem vi også er stolte af

Dertil kommer en række priser, hvor danske kreative kræfter på forskellig vis har spillet aktive roller i casen. Vi lover ikke at denne liste er udtømmende, men vi kan i hvert fald - set med danske briller - mindst glæde os over:

- 1 guld i Design til Lifepaint-casen for Volvo fra Grey London, som bl.a. skyldes det kreative danske makkerpar Jonas Roth og Rasmus Smith Bech

- 1 kampagnesølv i Film til schweiziske UBS for Car/Club/Scroll-serien, som er instrueret af den danske Bacon-grundlægger Kasper Wedendahl

- 2 sølv til 805 Million Names, hvor Jakob Stigler og Thor Nielsen fra Be On, har haft en finger med i spillet

- 1 sølv i PR til kampagnen Don’t Drink & Dive, med film instrueret af danske Lærke Hertoni

- 1 bronze i Film Craft til Proudly Seeking Pleasure for Magnum/Unilever instrueret af danske Martin Werner. Det skriver Markedsføring.dk.

Du kan nærstudere alle vinderne her.