Dansk guld ved reklame-EM

Carlsberg og reklamebureauet CP+B Copenhagen vandt både guld og sølv ved reklame-EM i Antwerpen. Derudover landede der 3 sølv og 9 bronze til danske cases. Plus et par priser med nydelige danske fingeraftryk.

Foto: Søren Bidstrup.
Læs mere
Fold sammen

Det blev Crispin Porters danske afdeling, der sammen med Carlsberg kunne tage det fineste danske stik hjem, da priserne ved årets EM i reklame, Eurobest, blev uddelt i Antwerpen i Belgien i går aftes.

En guld og en sølv blev det til for Carlsberg-casen Beer Beauty i kategorien Promo & Activation.

Men der var mere dansk at glæde sig over:

UncleGrey og Weber vandt samlet 1 sølv og 3 bronze-priser, McCann og SAS tog 1 sølv og 1 bronze, Hello Monday & j.viewz fik 1 sølv og 1 bronze, Robert/Boisen & Like-minded og Spies nappede 3 bronze-priser, og Brandhouse/Bacon og Interflora tog 1 bronze hjem.

Samlet set blev 24 rent danske finalepladser vekslet til 14 priser, 1 af guld, 4 af sølv og 9 af bronze, fordelt som følger:

- CP+B og Carlsberg med Beer Beauty - 1 guld og 1 sølv i Promo & Activation

- UncleGrey og Weber med BBQ Cultures - 1 bronze i Design, 1 sølv og 2 bronze i Interactive

- McCann og SAS med Europe's Most Punctual Offer - 1 sølv og 1 bronze i Interactive

- Hello Monday og j.viewz  med The DNA Project -  1 sølv i Design og 1 bronze i Interactive

- Robert/Boisen & Like-minded og Spies med Do it for Mom - 1 bronze i Branded Content, 1 bronze i Interactive, 1 bronze i Promo

- Brandhouse og Bacon med Odd Love - 1 bronze i Film Craft. Det skriver Markedsføring.dk.

Dem vi også er stolte af

Dertil kommer en række priser, hvor danske kreative kræfter på forskellig vis har spillet aktive roller i casen. Vi lover ikke at denne liste er udtømmende, men vi kan i hvert fald - set med danske briller - mindst glæde os over:

- 1 guld i Design til Lifepaint-casen for Volvo fra Grey London, som bl.a. skyldes det kreative danske makkerpar Jonas Roth og Rasmus Smith Bech

- 1 kampagnesølv i Film til schweiziske UBS for Car/Club/Scroll-serien, som er instrueret af den danske Bacon-grundlægger Kasper Wedendahl

- 2 sølv til 805 Million Names, hvor Jakob Stigler og Thor Nielsen fra Be On, har haft en finger med i spillet

- 1 sølv i PR til kampagnen Don’t Drink & Dive, med film instrueret af danske Lærke Hertoni

- 1 bronze i Film Craft til Proudly Seeking Pleasure for Magnum/Unilever instrueret af danske Martin Werner. Det skriver Markedsføring.dk.

Du kan nærstudere alle vinderne her.