Familie sætter BusinessWeek til salg

Familien bag et af verdens største magasinbrands, BusinessWeek, forsøger nu at sælge virksomheden.

Foto: Scanpix.
Læs mere
Fold sammen
Det er det familieejede McGraw-Hill Cos., der ejer BusinessWeek, som en investeringsbank nu skal forsøge at sælge midt i krisen på både penge- og annoncemarkedet.

Det skriver The Wall Street Journal, der vurderer, at McGraw-Hill gerne ville beholde det prestigefulde magasin, men ikke har andet valg end at sælge.

McGraw-Hill ejer ud over BusinessWeek blandt andet et forlag og kredit-rating-virksomheden Standard & Poor’s. Flere af McGraw-Hills virksomheder kæmper hårdt for tiden og derfor er et salg BusinessWeek en oplagt mulighed for at få nogle penge i kassen.

Hver udgave af BusinessWeek udkommer i 936.000 eksemplarer, mens antallet af annoncesider i fælge Wall Street Journal er faldet med en tredjedel i forhold til sidste år. Det samme gør sig gældende for konkurrenterne Fortune og Forbes.

Time Inc. magazine group., der står bag Forbes, er blevet nævnt som en mulig løber til BusinessWeek.