Berlingske i ny offensiv

I september skyder Berlingske gang i en helt ny salgsafdeling, som skal udvikle nye forretningsområder for koncernen.

Initiativet sker som en reaktion på den hårde konkurrence, mediebranchen befinder sig i, hvor der er brug for konstant udvikling for at overleve.

Kim Bruno-Lindby, der de sidste 13 år har arbejdet med medier, marketing, reklame og produktudvikling i nye og traditionelle mediekanaler, bliver afdelingens direktør, og han ser frem til de nye udfordringer.

”Vi skal gøre brug af koncernens mange medier og medietyper og udnytte den styrke, der ligger i deres utallige kontaktpunkter ud til læserne og brugerne af de digitale universer. Her har vi nemlig mulighed for at opdyrke nye forretningsområder og indtjeningsmuligheder.”

På koncernniveau er det Peter Lindegaard fra Berlingske Tidende, der får det overordnede ansvar. Han siger: ”Vi har meget store forventninger til dette nye forretningsområde, og med den samlede styrke, der ligger i alle DBOs udgivelser og web-sites, kan dette være med at løfte indtjeningen for hele koncernen.”