Sådan vil de styrke HR

HR-cheferne fra tre store danske virksomheder fortæller, hvordan de vil styrke personaleindsatsen.

HR-Chef Lisbet Thyge Frandsen, Grundfos. Foto: Kåre Viemose Fold sammen
Læs mere
Foto: VIEMOSE KRE
Talentudvikling, strategisk tænkning og kreativitet. Det er nøgleordene, når danske virksomheder med krisen i frisk erindring i en specialrapport i Berlingske Nyhedsmagsin skal definere fokusområderne for Human Resources de kommende år.

Lisbet Thyge Frandsen, Group Senior Vice President for People & Strategy hos Grundfors: “Vi integrerer udvikling af strategier og mennesker, fordi strategier altid bliver gjort til virkelighed af mennesker, som er motiverede. Så alt, hvad vi gør i forhold til mennesker, har en strategisk retning.”

Jesper Bulskov, Senior Vice President for HR i Coloplast: “Krisetid er lig med fokus på kerneforretning. Vi skal skære ind til kernen i HR’s ydelser og bruge vores ressourcer målrettet i forhold til forretningen og der, hvor det skaber værdi. Vi skal fokusere på det, der virkelig giver synergi.”

Jesper Allentoft, Vice President for stakeholder relations i Chr. Hansen: "Vi skal få meget ud af lidt. F.eks. har jeg indført det dogme i Chr. Hansen, at 90 procent af udvikling foregår on the job. Jeg kan ikke dokumentere det, men jeg tror ikke, det er rigtigt.”

Læs specialrapporten om Human Resources i Berlingske Nyhedsmagasin fredag 5. marts.