Waoo ansætter ny strategidirektør

En af de store bredbånds- og TV-leverandører udvider direktionen.

Allan Baadsgaard Mønsted tiltrådte 1. marts som ny direktør for forretningsudvikling og strategi i Waoo. Foto: Waoo Fold sammen
Læs mere

Danmarks tredjestørste leverandør af internetforbindelser og nummer fire på TV-området, Waoo, udvider sin direktion med en ny direktør for forretningsudvikling og strategi.

55-årige Allan Baadsgaard Mønsted er hentet ind i den nye stilling for at sikre, at Waoo, der ejes af en række energiselskaber, står bedre fast i den voksende konkurrence på både bredbånds- og TV-området.

Han har tidligere været marketingschef hos Bilka, kædedirektør for Punkt1, kundedirektør hos TDC og kommer fra posten som finansdirektør ved SCADA International.

»Waoo er seks år i træk blevet kåret som Danmarks bedste internetudbyder og har kontinuerligt over de seneste år været først på markedet med nyeste produkter, tjenester og tiltag. Vi har dermed en unik position på markedet, som vi ønsker at bevare og styrke,« siger administrerende direktør Jørgen Stensgaard om udvidelsen.

Waoo sælger Internet, TV, streaming og telefoni gennem energiselskabernes fibernet og har for nylig også fået adgang til at bruge en del af TDCs net i hovedstadsområdet. Lige nu har Waoo omkring 145.000 TV-kunder og omkring 285.000 internetkunder.

Waoos ledelse består, foruden Jørgen Stensgaard, af teknisk direktør Ole Ørndrup, markedsdirektør Frank Poulsen Kirke, finansdirektør Dorte Winther Olsen og nu også Allan Baadsgaard Mønsted.

Den nye direktør for forretningsudvikling og strategi er uddannelse som cand. merc. og har en HD-uddannelse. Han bor i Hørning sammen med sin kone, Malene, og sammen har de tre drange på 21, 18 og 15 år.