DONG-top rundbarberer reklamefremstød med Nicolas Bro

DONG var klar med et fremstød, hvor den kendte danske skuespiller Nicolas Bro skulle bære virksomheden ud i danske tv-stuer i et større charmeoffensiv. I sidste øjeblik blev filmen bremset af direktionen.

Dong sætter en større charmeoffensiv i gang forud for selskabets børsnotering. Fold sammen
Læs mere
Foto: Erik Refner
Lyt til artiklen

Vil du lytte videre?

Få et Digital Plus-abonnement og lyt videre med det samme.

Skift abonnement

Med Digital Plus kan du lytte til artikler. Du får adgang med det samme.

En 30 sekunders reklamefilm speaket af skuespilleren Nicolas Bro var en af hjørnestenene bag en storstilet kampagne, der skulle bringe DONG tættere på danskerne forud for selskabets børsnotering.

Filmfremstødet havde været længe undervejs, men blev i begyndelsen af februar bremset af DONG-toppen, der simpelthen ikke brød sig om udtrykket i kampagne-satsningen. Det skriver Dagbladet Børsen.

Det oprindelige udgangspunkt blev høvlet godt igennem i klipperummet og fik en kraftig »makeover«, der indebar, at den originale film på det nærmeste blev erstattet af arkivklip med havvindmøller.

»Vi skulle have en stærkere billedside. Folk savnede et mere traditionelt DONG-udtryk,« siger Jakob Bøss, der er kommunikationsdirektør i DONG, til Dagbladet Børsen.

Den statsejede energikoncern skyder i denne uge en storstilet markedsføringskampagne ud over rampen. Formålet er at rette op på selskabets flossede image, der de seneste år har været klynget meget op på, hvordan den omstridte amerikanske investeringsbank Goldman Sachs købte sig ind i energikoncernen.

DONG vil derfor forsøge at styrke sit omdømme i befolkningen forud for en kommende børsnotering, der ifølge en politisk aftale skal falde i 2017.

DONG har 6.500 ansatte og en omsætning på godt 67 mia. kr. i 2014.