Vil du lytte videre?
Få et Digital Plus-abonnement og lyt videre med det samme.
Allerede abonnent? Log ind
Skift abonnement
Med Digital Plus kan du lytte til artikler. Du får adgang med det samme.
Hov, giv os lov at afspille podcasten. Den er klar, når du har klikket ‘Tillad alle’
En 30 sekunders reklamefilm speaket af skuespilleren Nicolas Bro var en af hjørnestenene bag en storstilet kampagne, der skulle bringe DONG tættere på danskerne forud for selskabets børsnotering.
Filmfremstødet havde været længe undervejs, men blev i begyndelsen af februar bremset af DONG-toppen, der simpelthen ikke brød sig om udtrykket i kampagne-satsningen. Det skriver Dagbladet Børsen.
Det oprindelige udgangspunkt blev høvlet godt igennem i klipperummet og fik en kraftig »makeover«, der indebar, at den originale film på det nærmeste blev erstattet af arkivklip med havvindmøller.
»Vi skulle have en stærkere billedside. Folk savnede et mere traditionelt DONG-udtryk,« siger Jakob Bøss, der er kommunikationsdirektør i DONG, til Dagbladet Børsen.
Den statsejede energikoncern skyder i denne uge en storstilet markedsføringskampagne ud over rampen. Formålet er at rette op på selskabets flossede image, der de seneste år har været klynget meget op på, hvordan den omstridte amerikanske investeringsbank Goldman Sachs købte sig ind i energikoncernen.
DONG vil derfor forsøge at styrke sit omdømme i befolkningen forud for en kommende børsnotering, der ifølge en politisk aftale skal falde i 2017.
DONG har 6.500 ansatte og en omsætning på godt 67 mia. kr. i 2014.