Amerikanske magasiner i dyb annoncekrise

Magasiner som Vogue og Allure har næsten fået halveret annoncemængden siden januar sidste år.

Den amerikanske mediegigant Condé Nast, som blandt andet udgiver Vogue, er i dyb krise. Fold sammen
Læs mere
Foto: Arkivfoto: Jørgen Jessen/Scanpix
Lyt til artiklen

Vil du lytte videre?

Få et Digital Plus-abonnement og lyt videre med det samme.

Skift abonnement

Med Digital Plus kan du lytte til artikler. Du får adgang med det samme.

Januar er traditionelt en meget hård måned for annoncemarkedet, men i år står det langt værre til end sidste år.

Den amerikanske mediegigant Condé Nast oplever i denne måned, at nogle af publikationerne har mistet næsten halvdelen af annoncemængden i forhold til januar sidste år.

Hårdest ramt er magasiner som Vogue og Wired, som har mistet henholdsvis 44 og 47 pct. af annoncesiderne, skriver New York Times.

Også kvindemagasinet Allure mærker krisen. Fra januar 2008 til januar 2009 har magasinet mistet 41 pct. af annoncesiderne, hvilket svarer til, at bladet er gået fra 70 sider annoncer til blot 41.

Condé Nast har længe kunnet mærke krisen og bebudede fyringsrunder allerede i november, hvor man også valgte at lukke magasinet Men’s Vogue helt ned.