Vil du lytte videre?
Få et Digital Plus-abonnement og lyt videre med det samme.
Allerede abonnent? Log ind
Skift abonnement
Med Digital Plus kan du lytte til artikler. Du får adgang med det samme.
Hov, giv os lov at afspille podcasten. Den er klar, når du har klikket ‘Tillad alle’
Google er stadig den ultimative gigant, når det kommer til søgninger i USA og Europa, men Microsofts søgemaskine Bing vinder stille og roligt frem.
Fra februar steg Googles markedsandel i USA med halvanden procentpoint ifølge analysefirmaet Experian Hitwise. Det er både via Yahoos hjemmeside, som bruger Bing, og Microsofts egne Bing.com, at Microsofts søgemaskine vinder frem.
Læs også: Microsoft kopierer Googles søgeresultater
I andre dele af verden har Google en langt mindre andel af søgemaskinebrugerne. I Kina har den lokale søgemaskine Baidu således en langt større popularitet end Google.
Læs også: Google vil kopiere Facebooks 'Like'
Der findes ikke nye tal for Googles markedsandel i Danmark, men som nedenstående statistik fra comScore anslår, bruger 90 procent af europæerne Google, mens kun 25 procent benytter Microsofts sites inklusiv Bing. I besøgsstatistikken for ComON.dk udgør Bing-besøgende stadig en meget lille procentandel sammenholdt med de Google-besøgende.

Denne artikel stammer fra Berlingske Media's danske samarbejdspartner, ComON.dk.