SAS barberer kraftigt på deres loyalitetsprogram

Medlemmer af SAS loyalitetsprogram EuroBonus vil i fremtiden ikke hente mange bonuspoint på de helt billige billetter.

SAS skærer ned for point i deres loyalitetsprogram. Foto: PR Fold sammen
Læs mere
Lyt til artiklen

Vil du lytte videre?

Få et Digital Plus-abonnement og lyt videre med det samme.

Skift abonnement

Med Digital Plus kan du lytte til artikler. Du får adgang med det samme.

Fra 1. december nedjusterer SAS pointoptjeningen på SAS GO Light og ufleksible SAS GO billetter. Eksempelvis kan en billet fra København til New York med SAS GO Light blot optjene 200 EuroBonus-point mod de hidtidige 3.000 point. Det fremgår af dokumenter, SAS har sendt ud til sine agenter og rejsebureauer, som netmediet FinalCall.travel er kommet i besiddelse af.

På de billigste billetter i Skandinavien og Europa bliver optjeningen af bonuspoint også nedjusteret. På de dyrere billetklasser i SAS Go samt på SAS Plus i Europa vil der ikke ske ændringer.

Pressechef i SAS, Mariam Skovfoged, bekræfter over for Rejseliv, at optjening på de billigste billetter bliver nedjusteret og forklarer, at det sker på grund af faldende priser.

»Billetpriserne er faldet en del de senere år, hvor pointoptjeningen er blevet ved med at være den samme. Vi justerer derfor optjeningen på de billigste billettyper f.eks. dem uden bagage og uden fleksibilitet,« siger Mariam Skovfoged og uddyber:

»Hvis du køber den billigste billet, så er pointoptjeningen også derefter.«

På de fleste SAS GO billetter, alle SAS Plus Saver, alle SAS Plus, alle Business Saver og alle Business er pointoptjeningen den samme.
SAS EuroBonus er flyselskabets loyalitetsprogram, hvor man optjener bonuspoint hver gang, man flyver.

Loyalitetsprogrammet er inddelt i flere niveauer – sølv, guld og diamant – som hver udløser nogle særlige fordele. Antallet af flyvninger for at opnå de forskellige niveauer forbliver uændret.