Chefen lytter til maven

Kort nyt: Cheferne læser i stadig stigende grad ledelsesbøger og videreuddanner, men 40 procent af alle vigtige beslutninger bliver stadig taget på baggrund af en mavefornemmelse, viser en undersøgelse fra konsulentfirmaet Accenture.

Læs mere
Fold sammen
I fire ud af 10 tilfælde lader virksomhedsledelsen i England og USA hånt om de analytiske værktøjer, der ellers vinder kraftigt frem på direktionsgangen i øjeblikket.

»Undersøgelsen giver et interessant billede af, at Business Intelligence generelt har høj prioritet, men at dets potentiale ikke udnyttes til fulde i virksomhederne – mange beslutninger træffes stadig på et mere eller mindre uoplyst grundlag,« siger Craig Scott, der er COO for Accentures systemintegration og teknologipraksis i Danmark til Børsen.

Accentures har talt med 254 repræsentanter fra store amerikanske virksomheder, der havde mere end 500 mio. dollar på bundlinjen sidste år, og 257 repræsentanter fra store virksomheder i Storbritannien.