Zapera-direktør: Underskud skyldes ændring i regnskabsperiode

Zapera.com, der blev solgt til engelske YouGov i august, kom ud af årets første syv måneder med et underskud på fire mio. kr. efter skat.

For første gang i flere år præsenterer vækstkometen Zapera, der har specialiseret sig i analyser udført online, et underskud på bundlinjen.

Selskabet har netop aflagt regnskab for årets første syv måneder, og det er med et underskud på cirka 4 mio. kr. mod et overskud på 3,3 mio. kr. i hele 2006.

- Underskuddet skyldes primært, at vi har ændret regnskabsperioden. Det er gjort efter ønske fra vores nye ejere. Regnskabet tæller blot de første syv måneder af 2007, og medtager dermed sommerperioden, hvor vi har en masse udgifter og få indtægter, siger adm. direktør Lars Lund-Nielsen til ErhvervsBladet.dk.

Han fortæller, at det totale overskud for 2007 forventes at blive højere end i 2006. - Derudover er væksten igen to-cifret for hele året, siger Lars Lund-Nielsen. I beretningen godkendes udviklingen i selskabet: "Resultatet er i overensstemmelse med bestyrelsen og ledelsens forventninger".

10.000 analyserZapera.com blev solgt til engelske YouGov PLC i august, og er dermed blevet en del af verdens største analyse-koncerne.

Zapera vil frem over optræde under navnet YouGovZapera og fortsætter sine aktiviteter i det nordiske/baltiske område.

Selskabet har de seneste syv år gennemført mere end 10.000 analyser online i Norden.

- trichs