Dyrt vokseværk hos TV 2

TV 2's reklameomsætning bliver 70-80 millioner kroner dårligere end ventet for 2007, og halvårsresultatet er forværret med 117 millioner kroner.

Det går langt værre end ventet for TV 2-koncernen, der rammer et halvårsunderskud i 2007 på 65,4 millioner kroner. Det er en forværring på 117 millioner kroner i forhold til de første seks måneder af 2006.

Kraftig ekspansion med to nye store nyheds- og sportskanaler og en radiosatsning får sammen med en vigende vækst i reklameomsætningen skylden for det dårlige halvår. Selv om TV 2 har vundet markedsandele på tv-reklamerne, må koncernen nedjustere forventninger til årsresultatet fra et plus på 170-180 millioner kroner til 100 millioner kroner.

TV 2-ledelsen forklarer i halvårsrapporten, at TV 2 News, TV 2 Radio og TV 2 Sport har kostet et samlet underskud på 79,4 millioner kroner.

TV 2 mistede for nylig administrerende direktør Per Mikael Jensen. TV 2 News gik i luften 1. december 2006, og 11. april 2007 sendte TV 2 Sport for første gang i samarbejde med Viasat. TV 2 Radio sendte for første gang den 1. februar 2007.

/ritzau/