Brætspil er et stort hit under coronakrisen for Hasbro

Hasbro, der står bag brætspil som Risk og Monopoly, nød i første kvartal godt af, at mange sad inden døre.

Hasbros spil af blandt andet Monopoly-brætspil har været stigende i første kvartal. (Arkivfoto) Toby Melville/Reuters Fold sammen
Læs mere
Lyt til artiklen

Vil du lytte videre?

Få et Digital Plus-abonnement og lyt videre med det samme.

Skift abonnement

Med Digital Plus kan du lytte til artikler. Du får adgang med det samme.

Brætspil har været i høj kurs de seneste mange uger, hvor mange har skullet holde sig hjemme på grund af coronaudbruddet.

Det har skabt en øget efterspørgsel for den amerikanske legetøjsgigant Hasbro, som har oplevet en kraftig vækst i blandt andet salget af brætspil.

Det viser Hasbros regnskab for første kvartal.

»Hasbros mærker er populære, da folk bruger mere tid derhjemme,« skriver selskabet i regnskabet.

I årets første tre måneder, hvor coronaudbruddet spredte sig globalt, voksede Hasbros samlede omsætning fra spilkategorien med hele 40 procent.

Hasbro står bag brætspil som eksempelvis Risk og Monopoly. Også kortspillet Magic: The Gathering hører ind under Hasbros paraply.

/ritzau/