Stærk vækst i Maconomy

IT-virksomheden Maconomy præsterer en vækst i omsætningen på 23 procent i første halvår af 2007, men der er stadig røde tal på bundlinjen. Virksomheden tror på et rundt nul for hele året.

Med en omsætning i Maconomy på 105,7 mio. kr. i årets første seks måneder var stigningen på 23 procent i forhold til samme periode sidste år.

Det positive resultat skyldes blandet andet et stigende salg af softwarelicenser og konsulentydelser, der steg med 24 procent og 30 procent. Samtidig sker der en positiv vækst i flere datterselskaber, hvor især USA overrasker med en fordobling af omsætningen. 

”Vi er meget tilfredse, og jeg kan konstatere, at Maconomy fortsat er godt på vej og vi følger den væktsplan, som rækker frem til 2008. Fokusbrancherne – markedskommunikation og konsulentvirksomhed – er i vækst, og vores innovative styrke medvirker til, at vi er i stand til at tilbyde de bedste løsninger til kunderne lige nu,” siger Hugo Dorph, administrerende direktør for Maconomy.

Resultatet før skat 1. halvår 2007 blev på minus 9,2 mio. kroner, men ledelsen forventer, at året slutter med en årsomsætning på 225 mio. kr. og et nul-resultat.

Millionordre på nye produkter
Halvårsregnskabet kommer kun få uger før Maconomy lancerer to nye produkter – People Planner og AnalytiX, der er målrettet til ressourceoptimering og projektplanlægning i konsulentvirksomheder indenfor PR og mediabranchen samt ingeniører og arkitekter.

Der er allerede indgået kontrakter med to internationale virksomheder i Norge og Holland. En af køberne er Lost Boys International, der er en fusion af Framfab, Icon Medialab og Lost Boys, og som nu har investeret i et samlet ERP-system til 1.000 brugere. ”Vi er i den unikke situation, at vi oplever en meget stor interesse for vores nye produkter. Når vi får ordrer i hus allerede inden lanceringen, bekræfter det os i, at vi har udviklet det helt rigtige produkt til et stadig voksende marked indenfor konsulentvirksomheder,” siger Hugo Dorph.