Scandinavian Tobacco Group vil øge vækst med cigarsupermarkeder i USA

Store supermarkeder på mere end 1000 kvadratmeter med cigarer i alskens variationer, rygeområder og barer skal tiltrække amerikanere med hang til rygning.

Foto: Thomas Lekfeldt
Lyt til artiklen

Vil du lytte videre?

Få et Digital Plus-abonnement og lyt videre med det samme.

Skift abonnement

Med Digital Plus kan du lytte til artikler. Du får adgang med det samme.

Det er Scandinavian Tobacco Groups (STG) næste plan for at udvikle sin amerikanske forretning, da selskabet planlægger at åbne to fysiske forretninger i USA næste år.

- Vores onlineforretning i USA er vokset med tocifrede vækstrater gennem mere end ti år, og vi vil gerne teste, om de fysiske butikker kan understøtte en endnu stærkere udvikling.

- Det skal blive et oplevelsessted for folk, der elsker cigarer. Vi tror på, at der er en god selvstændig forretningsmulighed, som samtidig kan give vores onlineforretning mere momentum, siger administrerende direktør Niels Frederiksen efter STG's regnskab for tredje kvartal onsdag morgen.

De to forretninger vil koste omkring 7 mio. dollar - 45 mio. kr. - at stable på benene, og hvis det bliver en succes, kan STG sagtens se sig selv udvide konceptet.

- Nu tester vi det i første omgang i Texas, hvor vi har valgt to områder med et relativt stort grundlag for forbrugere, og hvis det går godt, så kan vi godt se os selv udbrede det, siger Niels Frederiksen.

/ritzau/FINANS