Medvind til B&Os Play-satsning

Ungdoms- og modesektion overrasker positivt i Bang & Olufsens ellers skuffende kvartalsregnskab.

Foto: Henning Bagger
Play-sektionen hos Struer-baserede Bang & Olufsen kommer igennem andet kvartal med et resultat, der viser en pæn vækst på de nye produktserier, der hovedsageligt henvender sig til det yngre, mere modebevidste segment.

Afdelingen omsætter i andet kvartal af det forskudte regnskabsår 2012/2013 for 159,3 mio. kr. i forhold til samme periode året før, hvor omsætningen lå på 65 mio. kr.

Kvartalets omsætning er en positiv overraskelse i forhold til analytikernes estimater, der ifølge SME Direkts indsamling lød på 151 mio. kr.

B&O har i løbet af de sidste kvartaler udvidet produktsortimentet kraftigt i Play-divisionen med blandt andet A1-fjernsynet, en række transportable lydsystemer samt stuehøjttaleren A9 - og det har bidraget med solid vækst.

Det ligger desuden i tråd med B&O's strategi "Leaner, faster, stronger," hvori Play-divisionen er udnævnt til koncernens vækstmotor sammen med Automotive-afdelingen, der producerer lydsystemer til biler. De skal sammen sikre vækst i koncernen og fungere som indgangsvinkel til den oprindelige, klassiske AV-afdeling, der producerer de kendte fjernsyn og lydsystemer.

/ritzau/FINANS