Tue Mantoni og B&O skuffer og nedjusterer

Bang & Olufsen når ikke målene i det vigtige halvårsregnskab, der ses som afgørende for, om virksomheden når de ambitiøse vækstmål.

Foto: Morten Stricker. Bang & Olufsen når ikke målene i det vigtige halvårsregnskab, der ses som afgørende for, om virksomheden når de ambitiøse vækstmål.
Læs mere
Fold sammen
Julesalget var ikke nok til at holde ilden tændt under Bang & Olufsens ambitiøse vækstmål.

B&O kommer ud af virksomhedens andet regnskabskvartal med en omsætning på 819 mio. kroner og et resultat før skat på 23 mio. kroner Sidste år præsterede Bang & Olufsen en omsætning på 776 millioner kroner i andet kvartal.

Selskabet nedjusterer samtidig forventninger til årets resultat, der tidligere lød på en tocifret vækst og en EBIT-margin bedre en 4,1 pct. Nu lyder forventninger blot på en "positiv" EBIT-margin.

Ifølge gennemsnit af analytikernes forventninger til halvårsregnskabet, så var det ifølge SME Direkt ventet, at Struer-virksomheden ville præsentere en omsætning på 926 mio. kr. Det ville svare til en salgsvækst på 19,4 pct.

Selskabet meddeler samtidig, at vækststrategien "Leaner, Faster, Stronger" kommer til at tage længere tid end ventet. Der vil nu gå mellem 12-18 måneder før optimeringen af forhandler- og distributionsnetværket er gennemført, og det betyder en forlængelse af vækstplanen fra fem til seks år.

"Vi har fortsat fokus på eksekveringen af vores strategi, ”Leaner, Faster, Stronger”, og tror fortsat på Bang & Olufsens fulde potentiale,” siger adm. direktør Tue Mantoni i regnskabet.