Global Facebook-pris til CPH

Københavns Lufthavn har vundet den international SoMe-branchepris - en ”Moodie” - og kan nu glæde sig over at have verdens officielt bedste Facebook-side blandt lufthavne. Marvelous er lufthavnens bureaupartner på sociale medier.

Foto: Simon Læssøe. ARKIVFOTO.
Læs mere
Fold sammen

Københavns Lufthavn har vundet en af de prestigefyldte ”Moodies” branchepriser, der tildeles lufthavne for deres digitale indsats på bl.a. sociale medier, det skriver Markedsføring.

Prisen faldt i kategorien ”Best Facebook Page”, og Københavns Lufthavn kan dermed bryste sig af at have verdens officielt bedste Facebook-side blandt lufthavne.

I tilgift modtog lufthavnen også særlig anerkendelse i kategorierne ”Best Single Social Media Campaign” (for kampagnen TAX FREE Hero) og ”Best Use of Social Media”.

Anerkendelsen kommer i øvrigt oven på en uge, hvor Københavns Lufthavn ved Danish Digital Award blev kåret som Danmarks bedste virksomhed på sociale medier, og det glæder man sig over både hos Københavns Lufthavn og hos bureaupartneren Marvelous.

Og ifølge Karen Bender, der er afdelingschef i E-commerce og Marketing hos Københavns Lufthavn, giver de på mange måder god mening, at resultaterne kommer netop nu.

- De seneste fire år har vi arbejdet målrettet mod at støtte op om vores ”World Class Hub”-strategi digitalt, og vi har formået at digitalisere meget af vores marketingkommunikation samt skabe en god grobund for de digitale salgskanaler, siger hun og tilføjer:

- Her er de sociale medier en uhyre vigtig brik - for det er her vi kan tale i øjenhøjde med vores passagerer. Et stærkt digitalt udviklingsfokus er vejen til at sikre passagererne nogle af de bedste kundeoplevelser - og bygge bro mellem online og offline.

Marvelous - en del af bureaugruppen Mediabrands - er lufthavnens bureau-partner på sociale medier, og her er man også glade for anerkendelsen:

- Det er enormt bekræftende for vores arbejde at få først en dansk anerkendelse og så lige efter et globalt stempel som verdens bedste for vores arbejde med Lufthavnen. Vi er meget stolte, siger Christian Strand, der er nordisk direktør i Marvelous.

Prisen - ”The Moodies” - der blev lanceret i 2012, er et årligt, globalt award show, hvor de bedste lufthavne i verden udpeges og præmieres inden for en række digitale indsatsområder, herunder også detailhandel og fødevaresalg.