Er VisitDenmark blevet klog af skade?

VisitDenmark søger i øjeblikket efter egnede kandidater til en stilling som ”online marketing ansvarlig til international dialogmarkedsføring”. Hvorfor mon?

Hvis du tænker noget i retning af ”Danish mother seeking” eller ”mor Karen”, når du hører ordet VisitDenmark, er du nok ikke alene. Fold sammen
Læs mere
Hvis jeg skriver VisitDenmark og online markedsføring, hvad tænker du så på? Hvis du tænker noget i retning af ”Danish mother seeking” eller ”mor Karen”, er du nok ikke alene.

Sjældent har et dansk markedsføringstiltag vakt så stort postyr og forargelse, og der røg da også en direktør og noget af virksomhedens anseelse i svinget.

Det virale eventyr har imidlertid ikke fået turistorganisationen til at vende den digitale verden ryggen. Tværtimod. Visitdenmark har nemlig lige slået en ny stilling op, der muligvis kan være med til at sikre, at fremtidige kampagner får et mere positivt output.

I jobopslaget til stillingen som ”online marketing ansvarlig til international dialogmarkedsføring” står der blandt andet:

”VisitDenmark søger en stærk marketingstrateg som i samarbejde med medarbejdere i VisitDenmarks organisation internationalt og hjemme skal stå i spidsen for at:

- udvikle strategien for VisitDenmarks internationale dialogmarkedsføringsindsats, herunder arbejdet med sociale medier

- iværksætte konkrete tværnationale markedsføringskoncepter i relation til den dialogorienterede online markedsføring

- indgå i rådgivning af kollegaer i VisitDenmark og erhvervet i forhold til at udvælge de mest effektive indsatser i den dialogorienterede internationale markedsføring af Danmark som rejsedestination

- udvikle tiltag til at styrke VisitDenmarks eksisterende online platform VisitDenmark.com samt online markedsføringsværktøjer.”


Der står endvidere, at ansøgeren skal have ”dokumenteret viden og erfaring fra arbejdet med online dialogmarkedsføring, herunder sociale medier”.

Hos VisitDenmarks fortæller funktions- og it-chef Finn Lassen, at den nyoprettede ikke har en direkte sammenhæng med ”Danish mother seeking…”-sagen, men er et led i en langsigtet strategi med fokus på online markedsføring.