Mads A. Olesen

Talent 2016 Fold sammen
Læs mere

Hvad el-markedet trænger til

Talentet var ikke åbenlyst for alle fra starten. »Jeg er søn af en brugtvognsforhandler, og min far plejede at sige, jeg ikke havde det der med salg i mig,« fortæller Mads A. Olesen.

Ikke desto mindre er salg og nye markeder omdrejningspunkterne i en karriere, der startede som telefonsælger og via et par startups nu byder på den yngste direktør i el-branchen.

Blue Energy er en af verdens første til at tilbyde en flat rate på strøm - en simpel idé med komplekse forudsætninger.

»Der er meget matematik i at beregne en fast pris. Du skal have alle parametre med. Det kan vi, nu også med alle afgifterne på samme regning. Det giver en helt ny gennemsigtighed og dynamik i markedet,« siger han.

De kommercielle muligheder er imidlertid ikke det eneste, der driver Mads A. Olesen:

»Jeg kan godt lide at smadre nogle strukturer, sætte gang i tingene. Det trænger el-markedet til.«

Det kræver imidlertid sit talent at lange et produkt som el over disken, fortæller Blue Energys bestyrelsesformand, Lars Terkildsen, der også er administrerende direktør hos Hofor.

»Hvis du vil sælge noget så usexet som el, er du nødt til at være opfindsom, kreativ og have forstand på psykologi. Det er en af de mange modne egenskaber, Mads råder over i en meget ung alder,« siger Lars Terkildsen.

Mads A. Olesen

24 år, partner, kommerciel direktør, Blue Energy

2010: Stifter, Byzeit

2012: Salgscoach, Telmore

2014: Stifter og partner, Callforce

2015-: Partner, kommerciel direktør, Blue Energy